Hurra! för Stockholms Hamnar!

nominering

Stockholms Hamnars årsredovisning har nominerats i klassen Årsredovisningar Print Företag i Svenska Publishing-Priset 2015. Hurra! har producerat årsredovisningen sedan mitten av 90-talet och kommer självklart finnas på plats när vinnarna offentliggörs på Svenska Publishing-Galan den 9 november.

– Vi är mycket stolta och glada över nomineringen och håller alla tummar! Med en tydlig och lättillgänglig årsredovisning vill vi förklara vår breda och komplexa verksamhet, dess roll i samhället och hur vi ser på hållbarhet. Vårt långa samarbete med Hurra! är en viktig ingrediens för att vi ska lyckas med detta, säger Camilla Strümpel, kommunikationschef på Stockholms Hamnar.

Med åren har Stockholms Hamnar och Hurra! tillsammans utvecklat strukturen, formen och innehållet i årsredovisningen. Idag är den mycket mer än en ekonomisk rapport. Den är även en hållbarhetsrapport med GRI-redovisning, fungerar som säljande företagspresentation samt är en imageskapande produkt där bilderna står i fokus.

Årsredovisningen för 2014 är den femtonde i raden som vi har tagit fram i samarbete med Stockholms Hamnar. I uppdraget ingick projekt- och produktionsledning, upplägg och struktur, kreativa och grafiska lösningar, diagram, tabeller, bildval inklusive fotoregi och fotografering, originalproduktion, intervjuer med intressenter, copy, textredigering, tryck och översättning till engelska, inklusive korrektur och tryck av engelsk version.

Läsaren får bland annat möta några av hamnens intressenter inom hållbarhet – både nationella och internationella: ägare, beslutsfattare, samarbetspartners, kunder, rederier, miljöorganisationer, allmänheten med flera. I årsredovisningen speglas även de stora byggprojekten som pågår i Stockholm, Kapellskär och Nynäshamn för att möta framtidens krav i den växande Stockholmsregionen.

– Med tiden har vi byggt upp en mycket god kunskap om Stockholms Hamnars verksamhet, marknad och intressenter. Förutom gott samarbete innebär det att vi tidigt kan komma med relevanta idéer och förslag. Långsiktighet och helhetsansvar sparar tid och pengar för våra kunder – det är så vi vill jobba, säger Lasse Petré, creative director och vd på Hurra!.

Svenska Publishing-Priset har delats ut av Populär Kommunikation för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation sedan början av 1990-talet.

Hurra!   Besöksadress: Vegagatan 8 | Postadress: 113 29 Stockholm | Telefon: 08-34 91 90 | Cookies