Hurra! En reklambyrå i Stockholm

Vi hjälper företag med allt från långsiktigt varumärkesbyggande och stora kampanjer till enstaka uppdrag och mindre produktioner. Mässor, årsredovisningar, kundtidningar, trycksaker, annonser, webbplatser och digitala presentationer är vanliga uppdrag. Främst arbetar vi med kommunikation mellan företag, B2B.

Mer om oss →

Nytt lyft för Stockholms Hamnars grafiska profil

Omslaget till Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012Stockholms Hamnars grafiska manual, 2012

I två omgångar har vi omarbetat och strukturerat den övergripande grafiska profilen för Stockholms Hamnar, samt producerat två profilmanualer i tryckt och digital version. I enlighet med detta har vi även skapat profilmaterial för olika verksamhetsområden, till exempel Containerterminalen och Kryssningstrafiken samt till Stockholms Hamnars stora utvecklingsprojekt, till exempel Stockholm Norvik Hamn och utbyggnaden av Värtapiren.

Den första omgången avslutades i juni 2003. I april 2010 ville Stockholms Hamnar se över den grafiska profilen på nytt. Det var då hög tid eftersom mycket händer som påverkar hur man ”ser ut” som företag, bland annat har sociala medier kommit till som en betydande del i marknadsföring och kommunikation.

Denna gång gjorde vi ett ännu mer omfattande arbete då vi även gick ner på detaljnivå och tog fram måttsatta mallar för de flesta produktioner. Även logotypen fick en ny översyn och renodlades ytterligare. Fortfarande behölls symbolen, det väl inarbetade ankaret med stadshuset och de två initialerna, S och H. Den ”nya” logotypen fick ytterligare ett mer bestämt formspråk för hur den ska placeras i olika sammanhang, ett inte oväsentligt arbete för att stärka identiteten.

En ny, mer omfattande, grafisk manual togs fram, denna gång som en digital produkt. Projektet avslutades i april 2012.

Hurra!   Besöksadress: Bågljusvägen 3 | Postadress: 112 19 Stockholm | Telefon: 070-751 69 30‬ | Cookies